Jakými způsoby manažeři (ne)podporují šíření fake news ve společnosti?
Možná tě zatím nikdy nenapadlo nad tím takto přemýšlet. Ale organizace, ve kterých manažeři pracují, jsou silné a mají společenský dopad. Jak se manažeři v těchto organizacích chovají? Jaká rozhodnutí mají širší společenský přesah nad rámec úspěšného fungování organizace?
V rámci diskuze jsme se zaměřili na průsečík managementu, marketingu, kritického myšlení a manažerské etiky. Ukázali jsme si případy z praxe a zmínili konkrétní doporučení, na co si dát jako manažer pozor. Setkání bylo koncipováno jako kombinace přednášky a diskuze. Mimo hlavního rámujícího tématu byla příležitost zeptat se na cokoli z oblasti fake news a kritického myšlení.
Jakub Kalenský – odborník na boj proti fake news, tři roky pracoval na projektu euvsdisinfo.eu v rámci oficiálního útvaru EU pro boj s dezinformacemi. Na pozvání Kongresu USA jako expert vypovídal o rizicích dezinformačních kampaní. Aktuálně je analytikem think-tanku Atlantic Council.
Kateřina Jiřinová – Na VŠE FPH Katedře managementu odborně a pedagogicky rozvíjí témata managementu, kritického myšlení a manažerské etiky. Je spoluautorkou a jednou z vyučujících předmětu Kritické myšlení.
Akce proběhla v rámci Festivalu demokracie 2019, doprovodného programu konference Forum 2000.
FB událost ZDE.