Soutěže, hry a edukační videa. Takovéto funkcionality by mohl mít George pro děti
Z výzkumů, které prováděli studenti Projektového managementu na VŠE mezi rodiči a dětmi (10–18 let) vyplynulo, že rodiče by si nejvíc přáli, aby jejich děti znaly hodnotu peněz a naučily se spořit.
Mobilní aplikace George pro děti by je měla hlavně vzdělávat. A jakou formou? Podle dětí ideálně hrami nebo krátkými videi. Výzkumy byly součástí semestrálního projektu na téma „George pro děti“, v němž měli studenti navrhnout jeho fungování a funkcionality šité dětem (a rodičům) na míru.
Studenti dostali zadání: Vytvořit 3 funkcionality pro aplikaci George pro děti. Funkcionality měli edukovat o finančním zdraví, penězích, placení, bezpečnosti a bance. Ale zároveň také měly být hravé, interaktivní a zábavné. Důležitou součástí funkcionalit byla interakce mezi rodičem a dítětem.
Prezentace 4 nejlepších týmů proběhly v pondělí 23. května 2022 odpoledne ve 20. patře v budově Olbrachtova, a to před odbornou porotou Spořitelny, jejíž členy byli tentokrát
Denisa Novotná – Engagement expert finanční vzdělávání
Alexandra Jančíková – Product owner Financial Interaction
Petr Pluháček – Product owner squadu Mladí klienti
Co zaznělo a čím studenti mohou inspirovat ČS při designování George pro děti?
- Rodiče chtějí mít do mobilního George dětí přístup a vědět za co a kolik peněz děti utrácí.
- Chtějí, aby dítě mělo možnost nastavit si cílovou částku i frekvenci spoření (týdně, měsíčně, čtvrtletně atd.).
- Chtějí dostávat notifikace, které by je upozornily, že si jejich děti už něco naspořily a oni jim můžou pomoc k dosáhnutí cílové částky.
- Děti vnímají videa, starší třeba komiks, jako ideální formu finančního vzdělávání.
- Rodiče chtějí mít možnost spravovat funkce v Georgi pro děti – zapnout ty funkce, které uznají za vhodné a sami tak ovlivní, co se děti pomocí George naučí. Pokud funkce rodiče nenastaví, zapnou se vybrané funkce automaticky.
- Motivační kalkulačka – pomůže při plánování strategie spoření, aby dítě vědělo, jak dlouho a jakou částku si musí na zvolenou věc spořit.
- Ideální jsou dvě varianty George pro děti – pro mladší a starší věkovou skupinu.
Porota ocenila přípravu studentů, pečlivé zpracování i téměř profesionální prezentace. Jedinou výtkou, která se týkala téměř všech týmů, byla chybějící motivace k tomu, aby se děti v Georgi chtěly vzdělávat, ať už formou her, kvízů, komiksů nebo videí. Všechny týmy ale přišly se zajímavými nápady a nebylo lehké zvolit jednoho vítěze. Nakonec o půl bodu zvítězil tým č. 5, který se skládal ze pěti členů: Alžběta Čermáková, Adéla Štruncová, Anita Švolbová, Marie Zákostelecká a Lukáš Novák.